The fox and the fish ( con cáo và con cá)

Đây là loạt bài học Tiếng Anh qua câu truyện Tiếng Anh
English:
    Once a hungry fox looked into the river and saw some nice and fat fish. The fox hoped to have one of them for his dinner. But they swam about so fast that he could not catch any.

''Why do you hurry so? What are you afraid of?'' he asked the nearest one.

''I'm afraid of the net of the fisherman'' answered the fish.

''Then come on land and live in peace ans I do'' said the cunning fox.

''So you are called the wisest of all animals !'' said the fish. '' How foolish you are! If I am not safe in water where I spent all of my life, surely I would be less safe on land, of which I know nothing
Image result for fox and fish

Vocabulary:
look into river: nhìn xuống dòng sông
catch: bắt
land: đất niền
cunning fox: con cáo sảo quyệt
know nothing=do not know

Dịch:
    Một con cáo đói nhìn xuống dòng sông và nhìn thấy một vài con cá ngon và béo. Nó mong sẽ có một trong số ấy để chén trong bữa tối. Nhưng bọn cá bơi rất nhanh nên nó không bắt được con nào.

''Tại sao các bạn vội vã vậy'' ''Phải chăng các cậu đang sợ điều gì?'' Cáo hỏi chú cá gần nhất

''Chúng tớ sợ lưới của người đánh cá'' con cá ấy trả lời

Con cáo xảo quyệt nói '' Vậy sao các cậu không lên bờ và sống cuộc sông bình yên như tớ''

Cá nói '' Thế mà người ta nói cáo là loài thông minh nhất trong số động vật'''' '' Cậu thật ngu ngốc cáo ạ!, Nếu tôi không sống an toàn ở dưới nước nơi tôi đã sống cả đời, thì tôi sẽ chắc chắn không an toàn nơi mặt đất nơi mà tôi không biết gì cả''

   

Comments

Popular Posts